– Zajmujemy się dzieckiem od urodzenia do wkroczenia w dorosłość –
– dokonujemy diagnozy: klinicznej, funkcjonalnej oraz funkcjonowania (intelektualnego, sensomotorycznego, kontrolnej oceny rozwoju), dojrzałości szkolnej, specyficznych trudności w nauce czytania i pisania, zaburzeń i opóźnień rozwoju mowy, potencjalnych możliwości i specjalnych uzdolnień;
– organizujemy terapię indywidualną i grupową (psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną, integrację sensoryczną);
– współpracujemy z placówkami edukacyjnymi i domem rodzinnym dziecka;realizujemy bezpłatne zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;
Pierwsze spotkanie rodzica ze specjalistą w Pracowni LOBUS:
- podczas spotkania informujemy o naszym systemie pracy, diagnozie i proponowanej terapii;
- dokonujemy wstępnej analizy dokumentacji dostarczonej przez rodziców;
- udzielamy porady na temat najbardziej optymalnego kierunku działania w konkretnych przypadkach itp.;
- omawiamy wątpliwości i problemy pojawiające się podczas dotychczasowego leczenia, edukacji dziecka i procesu terapeutycznego;
Nasze zainteresowania to:
- całościowe zaburzenia rozwoju : Autyzm dziecięcy, Zespół Aspergera, Zespół Retta, zaburzenia dezintegracyjne, niepełnosprawność intelektualna, MPD, ADHD, zaburzenia genetyczne np. Zespół Downa i inne.
- problemy szkolne dziecka :
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia;
- problemy natury emocjonalnej;
- problemy w zachowaniu;
- rozwijanie zdolności i umiejętności u małego, zdrowego dziecka:
- zajęcia przygotowujące do pójścia do przedszkola/szkoły
Jeśli jakieś zachowania Twojego dziecka niepokoją Cię,
masz wrażenie, że ich nasilenie jest niewspółmierne do wieku i poziomu rozwoju dziecka
oraz sprawiają, że wyróżnia się ono na tle grupy rówieśniczej,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.
Oprócz diagnozy całościowych zaburzeń rozwoju, której celem jest rozważenie możliwości terapii w naszej Pracowni, prowadzimy diagnozę psychologiczną i pedagogiczną małego dziecka i ucznia na życzenie rodziców, której celem jest uzyskanie wiedzy – informacji o obecnym funkcjonowaniu badanego dziecka.
Są to:
1.Diagnoza specyficznych trudności w nauce – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia – oraz zaburzeń typu dyslektycznego i wynikających z nieprawidłowych nawyków edukacyjnych.
2.Diagnoza ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w nauce u dzieci przedszkolnych.
3.Diagnoza dysharmonii rozwojowych u dzieci przedszkolnych.
4.Diagnoza funkcji poznawczych (intelekt) oraz funkcji percepcyjno-motorycznych (dzieci, młodzież ).
5.Diagnoza osobowości.
6.Diagnoza logopedyczna ( zaburzony rozwój mowy, wady wymowy i inne).
7.Diagnoza zaburzeń emocjonalnych oraz trudności adaptacyjnych i zaburzeń neurotycznych.
8.Diagnoza zainteresowań i predyspozycji zawodowych, której celem jest ukierunkowanie w doborze szkoły i zawodu.
9.Diagnoza różnicowa zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) do zachowań opozycyjno – buntowniczych i zaburzeń zachowania.
10.Badanie dojrzałości szkolnej tj. diagnoza gotowości podjęcia obowiązku szkolnego.
11.Badanie rozwoju psychoruchowego małych dzieci (0-3 lata).
Dlaczego LOBUS?
- do korzystania z naszych usług zapraszamy wszystkich rodziców i opiekunów;
- nie wymagamy skierowania, nie obowiązuje u nas również rejonizacja. – nie ma konieczności długiego oczekiwania na wizytę;
- zapewniamy pełen profesjonalizm, komfort i zachowanie tajemnicy zawodowej;
- realizujemy zalecenia z opinii innych Poradni;
Czasami rozwój dziecka trzeba wspomóc
poprzez zastosowanie odpowiednich oddziaływań terapeutycznych.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą zajęć dla dzieci i nastolatków.
Rejestracja : tel 608 837 744
e-mail: pracownialobus@gmail.com