„CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”

"Nie zmuszajmy dzieci do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność. Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia. Nie żądajmy, lecz przekonujmy. Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijajmy jego umysł tak, by samo wiedzieć chciało." /Janusz Korczak/

„CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”

24 listopada 2020 Bez kategorii 0

 

W roku szkolnym 2020/2021 Miejskie Przedszkole Samorządowe w Suchej Beskidzkiej kolejny raz przystąpiło do realizacji programu edukacji antysmogowej i antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas” we współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Suchej Beskidzkiej.

            Projekt był realizowany w grupach dzieci starszych „Zajączków”, „Pszczółek”, „Biedronek” i „Żabek” i „Misiów” w dniach 19-23.10.20w formie tematu kompleksowego „Czyste powietrze wokół nas”.

            Założeniem programu było wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy. Realizacja programu obejmowała cykl zajęć dydaktycznych skierowany do dzieci w ramach pięciu zajęć warsztatowych:

– WYCIECZKA,

– CO I DLACZEGO DYMI?

– JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS?

– CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY?

– JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO?

             Dzięki tym zajęciom dzieci posiadły wiedzę dotyczącą szkodliwości dymu, obserwowały podczas wycieczki po własnym mieście źródła dymu, projektowały znaczek różnymi technikami plastycznymi- “Nie pal przy mnie”, poznały piosenkę o Dinusiu w języku polskim i angielskim. Wszystkie przedszkolaki chętnie uczestniczyły w zajęciach, dzięki którym uzyskały wiele istotnych informacji o szkodliwości dymu papierosowego, jak dbać o zdrowie swoje i innych, co to jest czynne i bierne palenie oraz gdzie są najbardziej narażone na dym tytoniowy. Proponowane zabawy ruchowe, tematyczne konstruktywnie zainspirowały ich wyobraźnię. W ramach podsumowania programu dzieci wzięły udział w swoich grupach w prezentacji multimedialnej dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego. W przebiegu zajęć warsztatowych wykorzystywane były metody aktywizujące, których istotą jest umożliwienie dzieciom zaangażowania wszystkich zmysłów i podjęcia różnych form aktywności w procesie zdobywania informacji i kształtowania umiejętności.

E.Rusin